Structura unei agentii de relatii publice


Agentia de Relatii Publice are o structura asemanatoare cu cea a unei agentii de publicitate. Departamentele componente sunt:
- departamentul responsabil cu clientii
- departamentul de creatie
- departamentul de productie (audio/video si tiparituri)
- departamentul financiar




Relatia de subordonare intre departamente se poate vedea in figura de mai jos.

Director de Relatii Publice

Secretara

Responsabil cu clientii Echipa de creatie Producator Financiar

Textier Audio-video
Grafician pe computer Tiparituri
Fotograf


Avantajele folosirii unei agentii de relatii publice sunt:

- experienta in gestionarea unei varietati mari de conturi
- relatii diversificate si solide cu media
- cunoasterea unei game largi de furnizori
- abilitati de negociere in procesele de productie
- angajati specializati in domeniu
- abilitati speciale care pot fi puse la dispozitia clientului (creatia, grafica), care ar fi extrem de costisitoare daca ar fi direct angajate de catre client
- contacte internationale, apartenenta la o retea internationala, in cazul unei companii multinationale

Concluzie
Am observat, asadar, cum interfereaza relatiile publice cu publicitatea si cum ambele, alaturi de marketing direct si publicitatea prin internet sunt folosite in slujba marcii si a consumatorilor.
Campania de relatii publice se incadreaza firesc in linia generala a campaniei integrate de comunicare, respectand pozitionarea produsului, valorile emotionale si rationale ale acestuia, identitatea sa.
Mesajele campaniei de PR se subordoneaza conceptului de creatie al intregii campanii de comunicare, fiind declinari ale acestuia in spatiul relatiilor publice.

0 comentarii:

Ce tip de publicitate este mai eficienta ?