Generalizari despre promotii


Pe baza studilor empirice facute de-a lungul anilor de catre cercetatori se pot enunta urmatoarele generalizari:

-A- Reducerile temporare de pret cresc vanzarile substantial
-B- Cu cat scaderile de pret promotionale sunt mai dese cu atat nivelul de crestere a vanzarilor este mai mic
-C- Scaderile de pret prin promotii prea dese duc la modificarea pretului de referinta in mintea consumatorului final
-D- Detailistii nu dau consumatorului final niciodata 100% din reducerile care le primesc de la distribuitori
-E- Marcile cu cota de piata mare sunt mai putin elastice la reducerile de pret
-F- Promotiile care sunt promovate in mass media pot duce si la cresterea traficului in punctele de vanzare care gazduiesc promotia
-G- O promotie care este promovata in mass media si la punctul de vanzare printr-un merchandising deosebit cresc mult efectul unei promotii care reduce pretul
-H- Promotiile intr-o anumita categorie de produse afecteaza vanzarile marcilor din categoriile complementare si cele competitive
-I- Efectul promotiilor asupra marcilor superioare si inferioare este asimetric

0 comentarii:

Ce tip de publicitate este mai eficienta ?