Strategie Media. Implementare. Studii de Caz


Strategia media reprezinta procesul in urma caruia strategia si obiectivele de marketing sint transpuse intr-o solutie media integrata de comunicare. Acest proces este dezvoltat si dus la indeplinire in cadrul departamentului media al unei agentii full service sau se constituie in serviciu oferit de agentiile de media.

Rezultatul final al intregului proces se numeste se numeste plan media. Informatiile cuprinse in el raspund la orice intrebare referitoare la:
Cind? Unde? De cite ori? Cu ce efort financiar? Cite persoane din publicul vizat? se intilnesc cu mesajul publicitar in conformitate cu nevoile clientului.

Fiecare strategie media este unica in felul ei; etapele procesului fiind aceleasi insa.
1. Identificarea strategiei si obiectivelor de marketing
2. Traducerea obiectivelor si strategiei de marketing in strategie si obiective de media
3. Planul de activitati
4. Alcatuirea planului media


9.1. Identificarea strategiei si obiectivelor de marketing

Consta in stabilirea detaliilor specifice de ordin cantitativ (bugetul alocat, capacitatea de distributie geografica a produsului) si calitativ (perioada de timp in care se desfasoara campania, publicul vizat, perioadele de consum ale produsului) impreuna cu precizarea obiectivelor si strategiei de marketing.

Aceasta etapa se parcurge in mod formal impreuna cu clientul.

Desi nu exista reguli stricte de abordare o lista de intrebari obisnuite este prezentata in cele ce urmeaza:
Trecerea in revista a anului precedent din punct de vedere:
a. creatie;
b. media plan;
c. rezultatele produsului;
Statutul actual al produsului din punct de vedere al:
a. categoriei de produse din care face parte;
b. statutului produselor competitiei;
c. produse nou lansate
d. tendintelor de consum de publicitate.
Schimbari in cursul anului din punct de vedere al:
a. produsului
b. ambalajul produsului
c. distributia produsului
d. media competitiv
Obiectivele de marketing
Bugetul de media
Grupul tinta
Acoperirea geografica din punct de vedere al:
a. distributiei si vanzarilor
b. anumite piete prioritare
Sezonalitate din punct de vedere al:
a. folosirii produsului
b. volumului lunar de vanzari
Creatia publicitare din punct de vedere al:
a. directiei actuale a creatiei
b. noi directii de creatie
Alte tipuri de comunicare catre consumatori
a. promotii
b. marketing direct
c. PR

0 comentarii:

Ce tip de publicitate este mai eficienta ?