Structura unui departament de creatie


Departamentul de creatie reuneşte autorii creatiilor publicitare. “Creativii” sunt la bază specializaţi pe unul dintre limbajele folosite: lingvistic si vizual. Din acest punct de vedere, intr-un departament de creatie exista:
- copywriterii – (in traducere “redactori de publicitate”) sunt autorii textelor de publicitate, indiferent de suportul pe care va fi difuzat mesajul
- art-directorii – (in traducere “directorii artistici”) sunt autorii mesajului vizual, indiferent de suport.
În mod ideal, la origine, un copywriter este comunicator sau are studii umaniste în domeniile: jurnalist, filolog, scenarist, regizor…
Un art director este de regulă grafician, operator film/foto, designer, scenograf.
Rolurile insa nu sunt strict delimitate. Uneori, in timpul procesului rolurile se pot inversa: un art director sa aiba o excelenta idee de slogan de exemplu si un copywriter o buna idee de vizual.
Formula standard în agenţiile de publicitate, împarte departamentul de creaţie în: Junior Copywriteri, Senior Copywriteri, Chief Copywriter pentru text si Ilustratori, Junior Art Director, Senior Art Director pentru imagine.
Acestia sunt coordonaţi de unul sau mai multi Directori de creatie. In cazul mai multor echipe de creatie, coordonate de mai multi Creative Directori, agentia are si un Associate Creative Director sau un VP Creative Director, acesta din urma intrand deja in Board of Directors ai companiei.
Evoluţia posibila a unui creativ este din junior copywriter, in senior, apoi in creative director sau din ilustrator, in art director si apoi in creative director. Aceasta evolutie nu este obligatorie, copywriteri celebri nedevenind niciodată directori de creaţie.

0 comentarii:

Ce tip de publicitate este mai eficienta ?