Aceasta etapa presupune doua stadii:
1. Evaluarea inaintea lansarii campaniei / Pre-testare
Se apeleaza ca suport in primul rand la metode de cercetare caliatativa (de ex. Focus-grupuri, interviuri, etc.)
Se pot testa spoturile TV sau Radio, machetele de presa, sau chiar adcepts (advertising concepts).
2. Evaluarea post-campanie/ Post-testare
In general se apeleaza ca suport la cercetare de tip cantitativ, iar elemente masurate cu preponderenta sunt de genul:
- nivelul de notorietate
- nivelul de intelegere a mesajului
- atitudinea consumatorului fata de marca respectiva, etc.
In conditiile in care atat piata cat si mentalitatea consumatorilor evolueaza rapid (standardele si asteptarile consumatorilor cresc iar segmentarea pietelor devine mai evidenta) planificarea strategica deine un instrument indispensabil in dezvoltarea unei comunicari eficiente.Esential in crearea unei stategii de comunicare eficiente este etapa pozitionarii marcii, element la care se raporteaza si se subcircumscriu toate elementele acesteia (caracteristicile produsului, publicitate, vanzari, distributie etc.)
EVALUAREA EFECTELOR COMUNICARII
Posted by : Admin on
Tuesday, November 10, 2009
|
Categorie:
Etape Planificare,
Evaluare
|
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comentarii:
Post a Comment