Spamming (sau spam) este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse şi servicii dubioase, practicată în industria e-marketingului şi de proprietarii de situri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat şi prin privarea de dreptul la opţiune.
Un mesaj care vine în urma consimţământului exprimat în prealabil de destinatar nu este spam. Detalii legale referitoare la spam sunt prevăzute în ”Legea 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice”
Origine
Termenul Spam a apărut mai întâi pe grupurile de discuţii USENET, cu referire la EMP (Excessive Multi Posting) şi ECP (Excessive Cross Posting). Astăzi este folosit şi pentru a descrie UBE (Unsolicited Bulk E-mail) şi UCE (Unsolicited Commercial E-mail).
Denumirea de Spam este derivată dintr-o schiţă umoristică a grupului britanic Monty Python, în care într-o cafenea, orice de pe meniu includea SPAM, un fel de parizer din carne de porc. În timp ce un client întreabă pe ospătar dacă are ceva care să nu conţină SPAM, acesta înşiră din nou meniul plin de SPAM. La final, un cor de vikingi se alătură cântând "SPAM, SPAM, minunatul SPAM, gloriosul SPAM", acoperind toată conversaţia.
Descriere
Spamming-ul este o metodă foarte ieftină de a face reclamă pentru ceva în Internet; succesul campaniei este de obicei proporţional cu numărul de destinatari; de aceea mesajul respectiv este transmis la mii, chiar milioane de adrese simultan.
Mesajele electronice nesolicitate primite de o companie pot reprezenta chiar peste 60 % din totalul e-mail-urilor. De aceea, spamul costă spaţiu de stocare pe servere e-mail, trafic intern suplimentar pentru livrarea lor către angajaţi, precum şi timpul de lucru al destinatarilor. În medie, fiecare utilizator poate pierde chiar şi 50 de minute pe zi pentru a verifica, sorta şi şterge mesajele nesolicitate. Astfel, pierderile provocate de spam la nivel mondial se estimează la 81,2 miliarde de dolari anual.
În România, unde există peste 3 milioane de utilizatori Internet, pagubele provocate de spam se cifrează la circa 270 milioane de dolari pe an, conform unor date furnizate de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiilor Informaţionale.
Spam
Posted by : Admin on
Thursday, August 13, 2009
|
Categorie:
Articole,
Publicitate Online
|
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comentarii:
Post a Comment