Protecţia copiilor
În lumea din vest, şi in special in ţările Comunităţii Europene, există în momentul actual o dezbatere foarte activă asupra protejării copiilor împotriva efectelor nefaste ale campaniilor publicitare. Argumentele aduse:
* Publicitatea subminează autoritatea părinţilor
* Publicitatea induce tinerii - care nu au abilitatea intelectuală să se protejeze de manipulări psihologice - în actiuni dăunatoare:
o Băutul alcoolului
o Fumatul tutunului
o Consumul mâncărilor nesănătoase, precum "fast food" stil american
o Relaţii sexuale la o vârstă fragedă
* Publicitatea duce la o filozofie materialistică
Protecţia societăţii
De asemenea, au apărut mişcări împotriva efectelor publicităţii asupra calităţii vieţii, precum:
* Poluarea spaţiului public cu reclame stradale
o În multe localităţi aceste reclame sunt strict controlate, pentru a evita haosul estetic.
* Accessul abuziv la spaţiul mental individual
o În anumite state din SUA se discută taxarea publicităţii, pentru ca în acest fel publicul să fie oarecum compensat pentru aceasta invaziune mentală.
* Faptul că interese comerciale ajung să controleze conţinutul programelor de radio şi televiziune prin folosirea puterii lor de cumpărare
o Acest efect este vizibil, de exemplu, prin cenzura efectivă a programelor de ştiri televizate în Statele Unite (subventionate de mari companii cu interese economice de protejat) care au avut ca efect, printre altele, influenţarea alegerilor prezidenţiale din anii 2000 şi în special 2004. În momentul de faţă nici o soluţie nu a fost prezentată pentru rezolvarea acestui grav conflict de interese.
* Manipularea publicului prin metode de „spălare a creierului“ care induce acest public să întreprindă acţiuni împotriva propriului său interes
o Printre aceste metode de manipulare subliminală este uzul imaginilor cu conţinut sexual, pentru a trezi artificial interesul spectatorului. (Vedeţi Sexul in publicitate (în limba engleză))sau imaginea femeii in publicitate
Etica publicitară
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comentarii:
Post a Comment