Orice campanie publicitara are la baza un set de obiective clare si complete. Daca numarul si tipul lor sunt determinate de catre fiecare companie de advertising in functie de context, de caracteristici ale produsului sau de obiectivele de marketing, felul in care acestea trebuie sa fie este mult mai clar:
• Sa fie stabilite de comun acord cu anunciatorul
• Sa fie lipsite de orice echivoc
• Sa fie specifice publicitatii – sa nu se confunde cu obiectivele de marketing
• Sa fie adaptate la realitate si context
• Sa poata fi masurat gradul in care au fost atinse – rezultatele campaniei sa poata fi masurabile
Cel mai des intalnite obiective de advertising sunt:
• Awareness – cresterea notorietatii produsului/serviciului
• Prefference – determinarea consumatorului sa prefere produsul/serviciul respectiv altora similare
• Crearea imaginii de marca in cazul lansarii unui nou produs
• Construirea increderii in brand
• Schimbarea imaginii unui produs – relansare, repozitionare
• Fidelizarea consumatorilor fata de brandul vizat
• Etc.
Cel mai adesea obiectivele campaniilor publicitare isi depasesc potentialitatile si intra in domeniul marketingului, ceea ce conduce de cele mai multe ori la neatingerea lor prin simplul fapt ca prin publicitate se rezolva doar problemele legate de comunicare si nu cele legate de marketing
Obiectivele unei campanii de publicitate
Posted by : Admin on
Saturday, October 10, 2009
|
Categorie:
Obiective,
Rolul publicitatii
|
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comentarii:
Post a Comment