Marketing experienţial


Ce este marketingul experienţial?

Scopul marketingului experienţial este acela de a depăşi limitele stilului tradiţional de promovare şi vânzare de tip atribute-beneficii, acesta fiind adresat unui public larg ce include nu numai potenţiali beneficiari, dar şi persoane pe deplin neinteresate de acel brand. La polul opus, marketingul experienţial propune o combinaţie captivantă de informaţie, divertisment şi interactivitate la care oamenii aleg să participe, odată recunoscută relevanţa brandului/ produsului vizavi de interesele lor. Experienţele de marketing gândite strategic pot avea ca rezultat direct creşterea vânzărilor (dar şi a notorietăţii, prin word of mouth) şi creşterea loialităţii, aceste lucruri neputând fi obţinute prin intermediul publicităţii tradiţionale - oricât de mult s-ar investi în aceasta. Prin urmare, marketingul experienţial a devenit principala unealtă de marketing pentru companiile şi brandurile avangardiste, recunoaşterea şi succesul lui fiind în continuă creştere.

Despre Funky Business

Funky Business este prima agenţie din România specializată exclusiv în marketing experienţial, comunicare directă şi management de evenimente. Înfiinţată în 2001, şi-a propus să crească notorietatea şi profitabilitatea clienţilor săi oferindu-le soluţii de marketing experienţial de maxim impact. Funky Business s-a născut din pasiunea fondatoarei agenţiei pentru acest domeniu.

Marketingul experienţial combină toate formele de manifestare ale celor 7 arte cu un număr incredibil de alte discipline din aria design-ului şi a ştiinţei, precum marketingul, arhitectura informaţiei, literatura, designul vizual şi grafica, psihologia, sociologia şi chiar fizica.

Este un domeniu provocator deoarece necesită informaţii vaste din toate aceste discipline. O a doua pasiune a fondatoarei agenţiei, Diana Graepel, este şi cartea intitulată Funky Business, scrisă de Kjell Nordstrom şi Jonas Ridderstrale, lansată în România în anul 2007. Cartea a inspirat-o pe Diana încă de la prima lectură, în 2000, determinând-o să înfiinţeze compania cu acelaşi nume. Un an mai târziu, a luat naştere Funky Business, prima companie de marketing experienţial de pe piaţa românească.

Ţinând cont de faptul că acest domeniu a început să se dezvolte cu adevărat în ultimii 10 ani pe pieţele cu tradiţie în publicitate, reuşitele companiei pot fi considerate providenţiale. Fără nici o referinţă la întâmplare sau noroc, ci parţial la valorile şi cultura agenţiei care au condus-o permanent spre depăşirea limitelor proprii cât şi a limitelor pieţei.

sursa : Wikipedia

0 comentarii:

Ce tip de publicitate este mai eficienta ?